Isa Samad Ditahan SPRM

Isa Samad Ditahan SPRM - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Isa Samad Ditahan SPRM, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Isa Samad Ditahan SPRM
link : Isa Samad Ditahan SPRM

Baca juga


Isa Samad Ditahan SPRM


Bekas pengerusi Felda Global Ventures (FGV) Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini.



Beliau sebelum itu hadir di ibu pejabat SPRM di Putrajaya bagi memberi keterangan berhubung pembelian dua buah hotel oleh sebuah anak syarikat Felda.

Dalam satu kenyataan, timbalan ketua pesuruhjaya (operasi) SPRM Datuk Azam Baki mengesahkan penahanan ahli parlimen Umno itu.

Tindakan itu dibuat susulan keterangan-keterangan yang dirakam oleh penyiasat SPRM berhubung pembelian hotel-hotel tersebut, katanya lagi.

“Justeru itu, SPRM yakin mempunyai asas yang kukuh untuk membuat penahanan tersebut supaya dapat membantu melengkapkan siasatan kes tersebut,” kata Azam.

Menurut Bernama, Mohd Isa tiba bersama dua peguam pada 2.40 petang tadi berhubung siasatan pembelian oleh Felda Investment Corporation (FIC).




Namun hanya bekas menteri besar itu yang dilihat memasuki pejabat SPRM.

SPRM dilaporkan membuka kertas siasatan berhubung pembelian sebuah hotel di Kensington, London antara 2014 dan 2015 oleh FIC.

Harga yang dibayar jauh lebih tinggi berbanding harga pasaran hingga menyebabkan syarikat itu mengalami kerugian puluhan juta ringgit. FIC juga membeli sebuah hotel mewah di Kuching, yang juga dalam siasatan SPRM lapor MMO


Sobat baru saja selesai membaca :

Isa Samad Ditahan SPRM

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Isa Samad Ditahan SPRM dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Isa Samad Ditahan SPRM link yang gunakan: https://cepotpost.blogspot.com/2017/08/isa-samad-ditahan-sprm.html

Subscribe to receive free email updates: