Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN?

Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN? - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN?, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Islami, Artikel Kabar, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN?
link : Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN?

Baca juga


Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN?


Hasil carian imej untuk kit siang

Perkasa Hubungan Agama, Bukan Mahkamah Syariah!


KUALA LUMPUR – DAP mendesak kerajaan mengabaikan rang undang-undang persendirian yang dibentangkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Parlimen bagi memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah baru-baru ini.
Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, rang undang-undang persendirian oleh Presiden PAS itu harus dibiarkan kekal di atas kertas sahaja di Parlimen supaya ia tidak diteruskan di Malaysia.
“Kerajaan perlu mewujudkan satu jawatankuasa Parlimen untuk memperkasakan hubungan antara agama di negara ini berdasarkan Perlembagaan Negara, Perjanjian Malaysia 1963 dan Rukun Negara.
“Kerajaan Malaysia perlu menilai semua cadangan membabitkan agama di negara ini,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.
Abdul Hadi pada 24 Novewmber lalu membentangkan rang undang-undang persendirian di Parlimen tetapi penerangan lanjut mengenai usul tersebut ditangguhkan ke sesi akan datang.
Rang undang-undang itu antara lain bertujuan memperkasakan bidang kuasa Mahkamah Syariah di negara ini.
Bagaimanapun, usaha PAS itu mendapat bantahan hebat Pakatan Pembangkang yang diketuai DAP dan sekutunya Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta Parti Amanah Negara (PAN).
DAP menyifatkan rang undang-undang itu strategi halus PAS untuk melaksanakan hukum Islam hudud di negara ini yang disifatkan lapuk dan bakal mengundang bias kepada kaum wanita.
PKR dan PAN pula menyelar rang undang-undang itu kerana dianggap sebagai mengelirukan dan menimbulkan kebimbangan bukan Islam di negara ini. – mynewshub.cc
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Siapa Kit Siang mengenai Islam bersama PKR dan PAN? Sama saja dengan PPBM dan UMNO? Namun perjuangan Islam tetap akan berjalan terus, tidak memperdulikan gangguan suara-suara sumbang yang bersahut-sahutan di kiri kanan jalan!
Ihdinas Sirathal Mustaqim...



Sobat baru saja selesai membaca :

Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN?

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN? dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN? link yang gunakan: https://cepotpost.blogspot.com/2017/01/siapa-kit-siang-mengenai-islam-bersama.html

Subscribe to receive free email updates: