Britain Haramkan Iklan Makanan Ringan Di Media.

Britain Haramkan Iklan Makanan Ringan Di Media. - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Britain Haramkan Iklan Makanan Ringan Di Media., dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Islami, Artikel Kabar, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Britain Haramkan Iklan Makanan Ringan Di Media.
link : Britain Haramkan Iklan Makanan Ringan Di Media.

Baca juga


Britain Haramkan Iklan Makanan Ringan Di Media.


Hasil carian imej untuk Britain haramkan iklan makanan ringan di media GAMBAR menunjukkan seorang gadis 21 tahun sedang duduk, di atas meja dipenuhi dengan makanan ringan. Dia menjadi pelajar sebuah universiti di Amerika Syarikat (AS), makan 60 kali sehari tetapi memiliki berat badan seperti kanak-kanak berusia lapan tahun, lapor sebuah akhbar beberapa tahun lalu.
PENGGUNA
LONDON – Britain akan mengharamkan iklan makanan ringan untuk kanak-kanak di media cetak dan media sosial mulai tahun hadapan, kata pemerhati peraturan pengiklanan kelmarin. Ini dibuat sebagai satu langkah untuk mengelakkan obesiti dalam kalangan kanak-kanak.
Undang-undang baharu yang bakal dikuatkuasakan pada Julai tahun hadapan itu adalah lanjutan daripada pengharaman sedia ada untuk iklan televisyen bagi produk makanan dan minuman tinggi lemak, garam atau gula (HFSS).
“Sekatan baharu itu akan membawa kepada pengurangan besar dalam jumlah iklan untuk makanan dan minuman HFSS yang ditonton oleh kanak-kanak,” kata Jawatankuasa Amalan Pengiklanan (CAP) dalam satu kenyataan.
Menurut badan tersebut, pengharaman itu mencerminkan perubahan kaedah pengiklanan dan tabiat media dalam kalangan kanak-kanak.
Ia memetik penyelidikan yang mendedahkan bahawa kanak-kanak berusia antara lima hingga 15 tahun di Britain kini menghabiskan lebih banyak masa di internet berbanding menonton televisyen.
Penyelaras Kempen Makanan Kanak-kanak, Malcolm Clark berkata: “CAP akhirnya mendengar suara golongan ibu bapa dan profesional kesihatan selepas bertahun-tahun menentang langkah tersebut.”
Bagaimanapun, Clark dan beberapa kempen lain menegaskan larangan itu hanya tertakluk untuk media yang mana kanak-kanak merupakan lebih 25 peratus penonton yang membuka ruang luas untuk pemasaran makanan ringan.
Angka rasmi terkini untuk England dari 2014 menunjukkan 31.2 peratus kanak-kanak berusia antara dua hingga 15 tahun mengalami masalah berat badan berlebihan atau obes. – AFP


Sobat baru saja selesai membaca :

Britain Haramkan Iklan Makanan Ringan Di Media.

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Britain Haramkan Iklan Makanan Ringan Di Media. dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Britain Haramkan Iklan Makanan Ringan Di Media. link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2016/12/britain-haramkan-iklan-makanan-ringan.html

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts :