Afif Dakwa Saifuddin Makan Gaji Buta

Afif Dakwa Saifuddin Makan Gaji Buta - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Afif Dakwa Saifuddin Makan Gaji Buta, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Afif Dakwa Saifuddin Makan Gaji Buta
link : Afif Dakwa Saifuddin Makan Gaji Buta

Baca juga


Afif Dakwa Saifuddin Makan Gaji Buta


Sesi persidangan Dewan Undangan (DUN) Negeri Pulau Pinang 16 Oktober lalu kecoh hampir 10 minit dengan pertikaman lidah beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) berhubung isu ketidakhadiran Adun Pantai Jerejak. 

<!--more-->Adun Zulkifli Ibrahim (Bersatu-Sungai Acheh) telah bangun bertanya kepada Speaker Datuk Law Choo Kiang ke mana Adun Pantai Jerejak, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, sebelum DUN beralih kepada sesi penggulungan. 

Persoalan itu telah menyebabkan Adun Dr Afif Bahardin (Bersatu-Seberang Jaya) bangun dan membacakan Peraturan Dewan yang mewajibkan semua Adun kalau tidak dapat hadir harus memaklumkan kepada setiausaha DUN dengan kadar segera. 

“Saya telah perhatikan, kerusi Pantai Jerejak ini telah kosong sejak hari pertama persidangan. Sebelum ini ada usul nak kosongkan kerusi...sekarang ini, ada kerusi tapi tiada wakil rakyat. Apa yang berlaku ini? Ini tindakan yang tidak menghormati Dewan,” katanya. 

Afif menyifatkan Adun Pantai Jerejak seperti menerima gaji buta dengan tidak hadir ke DUN selepas mendapat mandat rakyat. 

Tindakan itu telah menyebabkan sesi pertikaman lidah antara beberapa Adun Pakatan Harapan yang bangun membantah dan meminta Afif untuk menarik balik perkataan ‘gaji buta’.  

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Perumahan negeri Jagdeep Singh Deo turut menjerit supaya semua duduk dan jangan bazir masa kerana sesi penggulungannya tidak dapat bermula akibat kekecohan itu. 

Law terpaksa campur tangan dan meminta semua Adun bertenang dan duduk. 

Terangnya, walaupun beliau tidak dimaklum ke mana Adun Pantai Jerejak tetapi secara umumnya beliau mungkin akan hadir kemudian. 

Saifuddin merupakan setiausaha-agung PKR dan juga Anggota Parlimen Kulim Bandar Bahru lapor MMO


Sobat baru saja selesai membaca :

Afif Dakwa Saifuddin Makan Gaji Buta

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Afif Dakwa Saifuddin Makan Gaji Buta dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Afif Dakwa Saifuddin Makan Gaji Buta link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2020/10/afif-dakwa-saifuddin-makan-gaji-buta.html

Subscribe to receive free email updates: