TEKS PENUH PERUTUSAN KHAS YAB TUN DR. MAHATHIR

TEKS PENUH PERUTUSAN KHAS YAB TUN DR. MAHATHIR - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: TEKS PENUH PERUTUSAN KHAS YAB TUN DR. MAHATHIR, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : TEKS PENUH PERUTUSAN KHAS YAB TUN DR. MAHATHIR
link : TEKS PENUH PERUTUSAN KHAS YAB TUN DR. MAHATHIR

Baca juga


TEKS PENUH PERUTUSAN KHAS YAB TUN DR. MAHATHIR


Setelah beberapa hari berdiam diri, Perdana Menteri Interim, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini muncul dikaca TV memberi satu perutusan penting buat kali pertama setelah dilantik Perdana Menteri Interim pada 24 Februari lalu.

Antara ucapannya..

Sebenarnya saya telah janji akan letak jawatan untuk memberi peluang kepada Dewan Rakyat menentukan siapa yang akan mengganti saya.

Jika benarlah saya masih disokong saya akan kembali. Jika tidak saya akan terima siapa sahaja yang dipilih.

Jadi peluang untuk menukar kepimpinan memang ada. Hanya saya berpendapat oleh kerana saya disokong oleh kedua-dua pihak, masa untuk saya letak jawatan belum tiba.

Saya minta diberi masa. Tetapi parti saya BERSATU memutuskan untuk keluar dari Pakatan Harapan. Ada juga ahli dari parti komponen lain yang akan keluar. Dengan perlakuan ini Kerajaan Pakatan Harapan akan gugur.

Kesannya jika BERSATU sokong Pas dan UMNO maka parti-parti yang kalahlah yang akan diri Kerajaan. Kerajaan ini akan didominasi oleh UMNO sebagai parti yang terbesar.

Saya sanggup terima ahli UMNO yang keluar UMNO dan menyertai parti lain. Tetapi UMNO akan sertai Kerajaan campuran ini sebagai Parti UMNO. Ini tidak dapat diterima oleh saya.

Maka terpaksalah saya letak jawatan.

Sebagai manusia biasa saya tidak sunyi dari melaku kesilapan. Saya pohon maaf jika peletakan jawatan oleh saya adalah salah.

Sepenuhnya.. bacalah kat bawah ni..




Sobat baru saja selesai membaca :

TEKS PENUH PERUTUSAN KHAS YAB TUN DR. MAHATHIR

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang TEKS PENUH PERUTUSAN KHAS YAB TUN DR. MAHATHIR dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: TEKS PENUH PERUTUSAN KHAS YAB TUN DR. MAHATHIR link yang gunakan: https://cepotpost.blogspot.com/2020/02/teks-penuh-perutusan-khas-yab-tun-dr.html

Subscribe to receive free email updates: