Di M'sia, Pokok Ganja Sudah Boleh Ditanam.. Mengapa Pula?

Di M'sia, Pokok Ganja Sudah Boleh Ditanam.. Mengapa Pula? - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Di M'sia, Pokok Ganja Sudah Boleh Ditanam.. Mengapa Pula?, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Islami, Artikel Kabar, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Di M'sia, Pokok Ganja Sudah Boleh Ditanam.. Mengapa Pula?
link : Di M'sia, Pokok Ganja Sudah Boleh Ditanam.. Mengapa Pula?

Baca juga


Di M'sia, Pokok Ganja Sudah Boleh Ditanam.. Mengapa Pula?

Pokok ganja boleh ditanam, tapi...
 Pokok ganja boleh ditanam, tapi...


KUANTAN: Pokok ganja boleh ditanam bagi tujuan perubatan dan kajian tetapi perlu mendapat kebenaran daripada Kementerian Kesihatan Malaysia terlebih dahulu.

Ketua Pengarah Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Datuk Seri Zulkifli Abdullah, berkata di dalam Akta Dadah Berbahaya 1952 terdapat ruang untuk tujuan itu dengan syarat ia perlu mendapat kebenaran dahulu.

Beliau berkata, namun pokok ini tidak boleh ditanam sesuka hati sebaliknya perlu dikawal sebaiknya supaya tidak disalahgunakan untuk tujuan lain.

"Sebelum ini saya ada terbaca mengenai rakyat Malaysia yang berjaya menghasilkan minyak ganja,  jadi saya rasa sayang, kalau benda ini betul. Sebab itu, penting untuk mendapat kelulusan Menteri Kesihatan terlebih dahulu sebelum ia boleh dihasilkan bagi tujuan perubatan," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media  selepas majlis Apresiasi AADK Pahang bersama Rakan Pintar dan Rakan Strategik di Ibu Pejabat Jabatan Bomba dan Penyelamat Pahang di sini, malam tadi.

Zulkifli berkata, sekiranya benar ganja boleh digunakan sebagai ubat, Kementerian Kesihatan perlu mengesahkan memandangkan mereka mempunyai pihak yang mempunyai kuasa.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Di negara barat haramkan ganja, di Malaysia pun haramkan.  Bila di sana dibolehkan, sudah banyak kedai produk dibuka, Malaysia baru nak ikut... Memang mesti begitukah dasar bekas anak jajahan? 




Sobat baru saja selesai membaca :

Di M'sia, Pokok Ganja Sudah Boleh Ditanam.. Mengapa Pula?

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Di M'sia, Pokok Ganja Sudah Boleh Ditanam.. Mengapa Pula? dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Di M'sia, Pokok Ganja Sudah Boleh Ditanam.. Mengapa Pula? link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/02/di-msia-pokok-ganja-sudah-boleh-ditanam.html

Subscribe to receive free email updates: