Projek Terowong: SPRM Ke Pejabat Exco P. Pinang

Projek Terowong: SPRM Ke Pejabat Exco P. Pinang - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Projek Terowong: SPRM Ke Pejabat Exco P. Pinang, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Projek Terowong: SPRM Ke Pejabat Exco P. Pinang
link : Projek Terowong: SPRM Ke Pejabat Exco P. Pinang

Baca juga


Projek Terowong: SPRM Ke Pejabat Exco P. Pinang



Pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berada di pejabat 2 exco Pulau Pinang di Komtar hari ini untuk menyoal mereka tentang projek RM6.3 bilion terowong dasar laut Pulau Pinang dan 3 jalan. 

<!--more-->Empat pegawai dilihat memasuki pejabat Zairil Khir Johari manakala 3 lagi ke pejabat P Ramasamy. Mereka bagaimanapun tidak berada di pejabat pada ketika itu.

Mereka tidak menjawab pertanyaan pemberita namun difahamkan mereka meneliti dokumen di pejabat Ramasamy.

Ketua Menteri Chow Kon Yeow pada Rabu berkata SPRM memaklumkan mereka mahu menyoal exco semasa dan sebelum ini.

Terdahulu dilaporkan seorang bekas pegawai Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang ditahan selepas memberikan keterangan di ibu pejabat SPRM Pulau Pinang pada Selasa.

Pegawai SPRM juga menyerbu kediamannya.

Sebelum ini SPRM menyerbu 3 syarikat, yang menurut sumber ketika siasatan rasuah ke atas projek terowong dasar laut Pulau Pinang disambung semula susulan penemuan petunjuk baru.

FMT juga melaporkan..

Deputy Chief Minister II P Ramasamy said the officers took his working schedule and questioned his two assistants. Earlier, he said, they spoke to three security guards at the lobby entry.

“No files were taken. It was different from the first time when I was questioned (in 2018). They did not ask any questions. The officers then took pictures with me and left,” he said.

Zairil Khir Johari, whose office is next to Ramasamy’s, also said he was not questioned.

“They spoke to my assistants and left. I was not around as I was chairing a state Drainage and Irrigation Department meeting,” he told FMT.

The MACC officers did not speak to reporters when they left the offices about three hours later at 1.15pm.

Laporan penuh sila baca di SINI 


Sobat baru saja selesai membaca :

Projek Terowong: SPRM Ke Pejabat Exco P. Pinang

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Projek Terowong: SPRM Ke Pejabat Exco P. Pinang dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Projek Terowong: SPRM Ke Pejabat Exco P. Pinang link yang gunakan: https://cepotpost.blogspot.com/2020/07/projek-terowong-sprm-ke-pejabat-exco-p.html

Subscribe to receive free email updates: