Azmin Gagal Sebagai Menteri Kanan Ekonomi Kata Pemimpin UMNO?

Azmin Gagal Sebagai Menteri Kanan Ekonomi Kata Pemimpin UMNO? - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Azmin Gagal Sebagai Menteri Kanan Ekonomi Kata Pemimpin UMNO?, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Azmin Gagal Sebagai Menteri Kanan Ekonomi Kata Pemimpin UMNO?
link : Azmin Gagal Sebagai Menteri Kanan Ekonomi Kata Pemimpin UMNO?

Baca juga


Azmin Gagal Sebagai Menteri Kanan Ekonomi Kata Pemimpin UMNO?


Lewat petang semalam Sarawak, Sabah, Pulau Pinang, Pahang, Kelantan dan Kedah dilaporkan tidak akan membuka semula sektor ekonomi hari ini (Isnin) dan akan meneruskan PKP.

Langkah ini jelas bertentangan dengan apa yang telah diumumkan oleh Menteri Kanan Kluster Ekonomi Kerajaan PN, Mohamed Azmin Ali.. meskipun majoriti dari Kerajaan Negeri yang enggan membuka semula ekonomi mereka itu adalah dari PN.

Timbul persoalan disini.. Adakah tiada sebarang mesyuarat diadakan antara Kerajaan Pusat dan Negeri berkenaan perlaksanaan PKPB?

Adakah tiada sebarang perbincangan dilakukan dalam hal yang sebegini penting sebelum keputusan diumumkan?

Kalau begitu..  apa yang dibangkitkan Pemimpin UMNO ini ada benarnya..

Naib Presiden Umno Mohamed Khaled Nordin membidas pelaksanaan perintah kawalan pergerakan bersyarat (PKPB) sebagai tidak kemas dan tidak menyeluruh. 
Ini susulan langkah melonggarkan kawalan pergerakan itu tidak diikuti beberapa lagi negeri, walaupun diumumkan kerajaan pusat. 
“Adalah sangat penting untuk keputusan sepenting ini di bawa ke perbincangan dengan semua kerajaan negeri untuk mendapatkan persetujuan semua. 
“Namun ia jelas tidak dilaksanakan.

“Kegagalan ini menunjukkan kelemahan ketara dalam kepimpinan, strategi dan penyelarasan yang berkaitan dengan pemulihan ekonomi negara,” katanya. 
Walaupun tidak menyebut nama, Khaled dilihat secara khusus menuding jari kepada Menteri Kanan (Kluster Ekonomi), Mohamed Azmin Ali. 
“Satu masalah nyata ialah kegagalan menteri kanan yang bertanggungjawab dalam hal ehwal ekonomi berbincang, berunding dan mendapatkan konsensus dari semua kerajaan negeri sebelum keputusan tersebut diumumkan,” katanya. 
Mohamed Azmin Ali Beliau juga berkata hubungan kerajaan pusat dengan negeri-negeri dalam persekutuan telah menampakkan the new normal.

“Zaman di mana semua kebitaraan adalah pada kerajaan pusat telah berakhir,” katanya. 
Laporan Penuh silalah baca di SINI


Sobat baru saja selesai membaca :

Azmin Gagal Sebagai Menteri Kanan Ekonomi Kata Pemimpin UMNO?

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Azmin Gagal Sebagai Menteri Kanan Ekonomi Kata Pemimpin UMNO? dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Azmin Gagal Sebagai Menteri Kanan Ekonomi Kata Pemimpin UMNO? link yang gunakan: https://cepotpost.blogspot.com/2020/05/azmin-gagal-sebagai-menteri-kanan.html

Subscribe to receive free email updates: