Kongres Maruah Melayu: Patutlah PKR Tak Dijemput...

Kongres Maruah Melayu: Patutlah PKR Tak Dijemput... - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Kongres Maruah Melayu: Patutlah PKR Tak Dijemput..., dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Kongres Maruah Melayu: Patutlah PKR Tak Dijemput...
link : Kongres Maruah Melayu: Patutlah PKR Tak Dijemput...

Baca juga


Kongres Maruah Melayu: Patutlah PKR Tak Dijemput...


Semalam, Setiausaha Agung PKR, Datuk Seri Saifuddin Nasution mengesahkan parti itu masih belum menerima sebarang jemputan ke Kongres Maruah Melayu yang akan diadakan di Stadium Malawati, Ahad ini.

"Saya pun tiada maklumat, kalau pihak media dapat maklumat.. saya semalam dengan Kak Wan (Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail) tiada pula beritahu apa-apa.

"Pagi tadi saya sarapan dengan Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) tiada pula apa-apa maklumat. Kami mengikuti dalam media sahaja," ..

Ni ha sebab PKR tak dijemput..

“Kita tidak jemput parti bukan Melayu, sebab PKR itu bercampur-campur (ahlinya) jadi tidak boleh jemput. Tapi orang Melayu kita jemput. 
“Parti-parti politik seperti UMNO, Pas, Bersatu, Putra semua dijemput. Pertama, parti itu diasaskan oleh Melayu dan kedua, orang Melayu dalam parti lain jadi setakat itu (dijemput) termasuk pertubuhan-pertubuhan Melayu,” katanya ketika dihubungi Utusan Online di sini hari ini. 
Dalam pada itu, Zainal yang merupakan Penyandang Kerusi Raja-Raja Melayu Universiti Teknologi Mara (UiTM) menyasarkan kehadiran seramai 20,000 orang ke kongres bermatlamatkan perpaduan supaya rakyat berbilang kaum dapat hidup bersama sebagai warganegara Malaysia berdasarkan Perlembagaan dan bukannya takrifan politik.
 
“Kita hendak ajak semua parti dan orang Melayu hadir bersama atas platform neutral. Kita tidak meletakkan sebarang ideologi politik di sini tetapi kesatuan Melayu untuk berbincang nasib maruah Melayu.

Laporan penuh sila baca di SINI


Sobat baru saja selesai membaca :

Kongres Maruah Melayu: Patutlah PKR Tak Dijemput...

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Kongres Maruah Melayu: Patutlah PKR Tak Dijemput... dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Kongres Maruah Melayu: Patutlah PKR Tak Dijemput... link yang gunakan: https://cepotpost.blogspot.com/2019/10/kongres-maruah-melayu-patutlah-pkr-tak.html

Subscribe to receive free email updates: