Penulis ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ Ugut Anwar?

Penulis ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ Ugut Anwar? - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Penulis ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ Ugut Anwar?, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Penulis ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ Ugut Anwar?
link : Penulis ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ Ugut Anwar?

Baca juga


Penulis ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ Ugut Anwar?


Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengesahkan beliau menerima ugutan dan diminta membayar RM400,000 sekiranya enggan buku ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ diterbitkan dan didedahkan kepada umum.

Menurutnya, Pengerusi PKR Kedah, Datuk Johari Abdul telah membuat laporan polis petang tadi dan beliau menyerahkan sepenuhnya siasatan kes tersebut kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM).

“Sekarang dia (Johari) dah buat laporan polis (terhadap) orang yang jadi penulis picisan, dibayar, diupah. Masa untuk (penulis) diketahui oleh umum, disiasat dan diambil tindakan wajar

“(Adakah Datuk Seri maklum dengan ugutan itu?) Ya, dan polis harus siasat.

“Dia ugut, kita tak bayar RM400,000, dia akan publish (terbitkan buku itu),” katanya ketika ditemui dalam Majlis Makan Malam Hari Raya anjuran Majlis Perniagaan Malaysia - India di sini malam tadi.. laporan penuh sila baca di SINI

Johari semalam dalam sidang media semalam dan mendakwa Yahaya yang disifatkannya sebagai penulis upahan cuba memeras ugut Anwar.

"Jika Anwar tawarkan harga lebih tinggi (daripada RM400,000 yang ditawarkan pihak lain), dia sanggup untuk beri buku itu kepada Anwar. Jika tidak, dia akan beri kepada individu yang sanggup menerbitkan buku berkenaan," kata Johari yang berkata turut membuat laporan polis berkenaan manuskrip itu.

Bagaimanapun Penulis buku tersebut menafikan beliau cuba mengugut Presiden PKR itu untuk mendapat jumlah yang lebih tinggi daripada jumlah yang ditawarkan kepadanya untuk menerbitkan buku itu.

Yahaya Ismail berkata dia sebaliknya menawarkan untuk menjual hak cipta buku tersebut kepada Anwar.

Katanya menerusi satu hantaran Facebook awal pagi ini "Saya beri naskah itu kepada Anwar dan (anggota parlimen PKR) Johari Abdul untuk mereka baca, dan kalau mahu, membeli hak ciptanya. Saya kemukakan naskah itu kepada beberapa individu untuk mereka beli (dan) letak harga RM400,000...

"Saya terkejut bila Anwar kata saya hendak peras ugut dia minta bayaran RM400,000. Harga itu berdasarkan nilai hak cipta yang bakal dijual kepada pembeli.

"Kalau dia tak minat, jangan beli. Tak ada apa-apa paksaan sebab hak cipta itu saya punya,"


Sobat baru saja selesai membaca :

Penulis ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ Ugut Anwar?

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Penulis ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ Ugut Anwar? dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Penulis ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ Ugut Anwar? link yang gunakan: https://cepotpost.blogspot.com/2019/06/penulis-mengapa-anwar-tak-boleh-jadi-pm.html

Subscribe to receive free email updates: