Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar

Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar
link : Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar

Baca juga


Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar


Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak melihat jawatan menteri kewangan perlu dipegang oleh orang Melayu, sebaliknya individu yang memegang jawatan itu perlu mempunyai sikap bertanggungjawab untuk menjaga kebajikan orang Melayu dan seluruh rakyat.

“Menteri Kewangan mestilah individu yang berkelayakan, berdaya saing dan menjaga kebajikan orang Melayu, Bumiputera serta seluruh rakyat Malaysia,” katanya sewaktu ditemui di Parlimen, hari ini.

Anwar mengulas gesaan ahli Parlimen Pasir Mas Ahmad Fadli Shaari sewaktu berucap pada Kongres Maruah Melayu di Shah Alam semalam bahawa Putrajaya perlu melantik orang Melayu dan beragama Islam untuk jawatan utama di peringkat negeri dan negara.

Ahmad berkata, jawatan yang harus dipegang orang Melayu adalah perdana menteri, timbalan perdana menteri, menteri kewangan, menteri pertahanan, menteri pendidikan, menteri dalam negeri dan pihak berkuasa negeri.

Pada masa sama, Anwar berkata beliau tidak dapat menghadiri Kongres Maruah Melayu semalam kerana lambat mendapat jemputan daripada pihak penganjur.

“Saya dapat jemputan lambat sangat. Petang itu saya ada di Negeri Sembilan, memang tidak dijemput. Akhirnya jemput juga, jemput petang. Wan Azizah (Wan Ismail) telefon ada wakil kongres minta saya hadir

“Tetapi saya ada program, paling penting bagi saya masalah pengurusan urus tadbir, rasuah, rompakan harta rakyat ini yang perlu diperbetulkan. Maruah tercemar kerana salah urus, penyelewengan dan rasuah,” katanya.

Kongres Maruah Melayu yang berlangsung semalam dianjurkan bersama oleh beberapa universiti awam tempatan.

Kongres yang menyaksikan ucaptama daripada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad turut dihadiri pemimpin Melayu dari Umno, PAS, parti komponen Pakatan Harapan (PH) serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) lapor FMT



Sobat baru saja selesai membaca :

Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Menteri Kewangan Tidak Semesti Melayu Kata Anwar link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/10/menteri-kewangan-tidak-semesti-melayu.html

Subscribe to receive free email updates: