Setahun PH: Kemenangan Ini Libatkan Pengorbanan

Setahun PH: Kemenangan Ini Libatkan Pengorbanan - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Setahun PH: Kemenangan Ini Libatkan Pengorbanan, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Setahun PH: Kemenangan Ini Libatkan Pengorbanan
link : Setahun PH: Kemenangan Ini Libatkan Pengorbanan

Baca juga


Setahun PH: Kemenangan Ini Libatkan Pengorbanan


Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, kemenangan Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) melibatkan kesedaran serta pengorbanan mereka yang mahukan perubahan dan reformasi sejak 20 tahun lepas.

Menerusi perutusan sempena ulang tahun pertama pentadbiran PH, Anwar mengakui kemenangan PH itu melibatkan air mata dan keringat bagi merealisasikan ledakan kuasa rakyat pada PRU-14 yang diadakan 9 Mei lepas.

"Alhamdulillah, hari ini ulang tahun pertama pentadbiran PH dan ulang tahun pertama negara ini berjaya menundukkan kebobrokan, kebejatan dan keangkuhan.

"Berkat dukungan dan sokongan rakyat berbilang kaum dan agama, akhirnya memungkinkan peralihan kuasa yang aman dan demokrasi," katanya.

Anwar yang juga ahli Parlimen Port Dickson turut mengajak rakyat negara ini merenung semula setiap pencapaian pentadbiran PH memandangkan masih banyak perlu ditunaikan serta diperbaiki supaya Malaysia kembali dihormati dunia.

"Usaha PH dalam menggagas reformasi juga harus dimaknai dengan dasar ekonomi yang mengangkat dan membebaskan masyarakat," katanya sambil berharap agar kekayaan negara turut dinikmati setiap lapisan masyarakat terutamanya golongan berpendapatan rendah.

Anwar secara peribadi turut menyatakan penghargaan terhadap Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang sentiasa berusaha menggembleng tenaga dalam usaha mengubah landskap politik negara ke arah pencapaian dikecapi ketika ini.

"Justeru, marilah bersama-sama merapatkan saf dan kembali membetulkan tekad dalam memaknai perubahan yang diimpikan," katanya.

Beliau turut mengingatkan agar sebarang ancaman api perkauman dan kejumudan dihapuskan supaya tidak timbul masalah dalam hubungan antara kaum serta agama di negara ini.

Katanya, situasi tersebut perlu dikawal bagi memudahkan PH meletakkan negara kembali ke landasannya lapor Kosmo


Sobat baru saja selesai membaca :

Setahun PH: Kemenangan Ini Libatkan Pengorbanan

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Setahun PH: Kemenangan Ini Libatkan Pengorbanan dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Setahun PH: Kemenangan Ini Libatkan Pengorbanan link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/05/setahun-ph-kemenangan-ini-libatkan.html

Subscribe to receive free email updates: