Norway Tarik Balik Pelaburan RM55 Bilion, Bond &Sukuk M'sia..

Norway Tarik Balik Pelaburan RM55 Bilion, Bond &Sukuk M'sia.. - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Norway Tarik Balik Pelaburan RM55 Bilion, Bond &Sukuk M'sia.., dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Islami, Artikel Kabar, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Norway Tarik Balik Pelaburan RM55 Bilion, Bond &Sukuk M'sia..
link : Norway Tarik Balik Pelaburan RM55 Bilion, Bond &Sukuk M'sia..

Baca juga


Norway Tarik Balik Pelaburan RM55 Bilion, Bond &Sukuk M'sia..

,
Media Marhaen - Blog PakDin.my

Norway tarik balik pelaburan RM55 bilion, tidak akan melabur dalam bond dan sukuk Malaysia kata Najib
Hari ini, Tabung Amanah negara Norway telah mengumumkan mereka tidak akan melabur di dalam bon dan sukuk Malaysia lagi.Tabung milik kerajaan Norway ini mempunyai dana mencecah US$1 trilion (RM4.1 trilion) dan merupakan pelabur terbesar di dunia.
Ini adalah pengumuman mengejut kerana mereka sudah berpuluh tahun melabur di sini semasa BN menjadi kerajaan.
Ini bermakna #MalaysiaBaru akan mengalami pengaliran keluar pelaburan asing sebanyak US$1.9 bilion (RM7.8 bilion) dari Tabung Norway ini tidak lama lagi.
Pada anggaran kasar saya, pelaburan asing sebanyak RM55 bilion telah ditarik keluar dari pasaran ekuiti dan pasaran bon Malaysia sejak PH menang PRU14.
Tapi tak apa. Negara masih ada banyak lagi aset negara yang dibina masa BN untuk dilelong oleh PH.


Sobat baru saja selesai membaca :

Norway Tarik Balik Pelaburan RM55 Bilion, Bond &Sukuk M'sia..

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Norway Tarik Balik Pelaburan RM55 Bilion, Bond &Sukuk M'sia.. dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Norway Tarik Balik Pelaburan RM55 Bilion, Bond &Sukuk M'sia.. link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/04/norway-tarik-balik-pelaburan-rm55.html

Subscribe to receive free email updates: