Tuan Ibrahim Tuan Man Di Sekolahkan Pemandu Lori..

Tuan Ibrahim Tuan Man Di Sekolahkan Pemandu Lori.. - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Tuan Ibrahim Tuan Man Di Sekolahkan Pemandu Lori.., dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Tuan Ibrahim Tuan Man Di Sekolahkan Pemandu Lori..
link : Tuan Ibrahim Tuan Man Di Sekolahkan Pemandu Lori..

Baca juga


Tuan Ibrahim Tuan Man Di Sekolahkan Pemandu Lori..

 

Persatuan Pengusaha Lori Johor terkilan dengan Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man selepas menteri alam sekitar dan air itu menyamakan keadaan pekerjaan pemandu lori dengan pelanggaran SOP kuarantin oleh menteri perladangan Khairuddin Aman Razali.

<!--more-->Naib presiden persatuan itu, Andrew Chia memberitahu Malaysiakini penjelasan Tuan Ibrahim adalah "tidak masuk akal" dan beliau sepatutnya tidak boleh menggunakan rakyat sebagai contoh untuk melepaskan menteri itu daripada kesalahannya.

"Ini bukan hal yang sama. Ketika menteri telah melakukan sesuatu yang salah, beliau tidak boleh menyeret orang lain ke dalamnya.

"Kami telah mendapat kebenaran untuk mengirimkan barang dan produk sejak awal ketika perintah kawalan pergerakan (PKP) lagi dan tugasan ini tidak boleh dibandingkan dengan perjalanan menteri ke luar negara.

"Kamu sebagai pemimpin kerajaan mesti bersikap adil. Sekiranya kamu salah, kamu salah dan tidak boleh menggunakan orang lain sebagai kambing hitam," katanya.

Chia juga mengambil maklum pemimpin lain juga perlu menjalani perintah kuarantin, termasuk bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad dan penggantinya Muhyiddin Yassin.

Malah kata Chia lagi, bahkan Yang di-Pertuan Agong juga menjalani kuarantin selepas terdapat kakitangan istana yang positif Covid-19.

"Anda (Tuan Ibrahim) mesti memberi tauladan yang baik sebagai menteri. Adalah tidak masuk akal untuk mewajarkan kesalahan seperti ini," katanya

Menurutnya, walaupun pemandu lori tidak perlu dikuarantin, mereka harus mengikuti peraturan lain untuk mencegah penyebaran Covid-19.

Chia berkata antara lain, ketika lori tiba di pasar atau kilang di Singapura, pemandu tidak dibenarkan meninggalkan kenderaan mereka.

Sebaliknya, kata Chia pekerja yang berpengkalan di Singapura akan memunggah barang dan pemandu kemudian akan memulakan perjalanan pulang ke Malaysia.

Dengan kata lain, jelasnya pemandu mempunyai kontak rapat yang sangat terhad dengan orang lain ketika membuat penghantaran di Singapura.

"Biasanya, sebuah lori hanya mempunyai satu pemandu; semakin sedikit semakin baik.

"Pada bulan April, ketika pihak berkuasa mengizinkan kami mengirim barang ke Singapura, semua pemandu telah diuji Covid-19.

"Selepas itu, ketika pemandu lori tiba di pusat pemeriksaan Singapura, suhu mereka akan diperiksa dan mereka sangat ketat dengan pelaksanaan prosedur operasi standard. Pemandu mesti memakai pelitup muka,” tambahnya.

Laporan sepenuhnya silalah baca di SINI


Sobat baru saja selesai membaca :

Tuan Ibrahim Tuan Man Di Sekolahkan Pemandu Lori..

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Tuan Ibrahim Tuan Man Di Sekolahkan Pemandu Lori.. dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Tuan Ibrahim Tuan Man Di Sekolahkan Pemandu Lori.. link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2020/08/tuan-ibrahim-tuan-man-di-sekolahkan.html

Subscribe to receive free email updates: