Sokong Pembangkang, Dosa Besar Rosol Wahid Kata?

Sokong Pembangkang, Dosa Besar Rosol Wahid Kata? - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Sokong Pembangkang, Dosa Besar Rosol Wahid Kata?, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Sokong Pembangkang, Dosa Besar Rosol Wahid Kata?
link : Sokong Pembangkang, Dosa Besar Rosol Wahid Kata?

Baca juga


Sokong Pembangkang, Dosa Besar Rosol Wahid Kata?



KUALA TERENGGANU: "Bagi yang berparti dan menyebelahi pembangkang, ia adalah suatu 'dosa besar' yang tidak boleh dimaafkan," kata Ketua Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Bahagian Hulu Terengganu, Datuk Rosol Wahid. 

<!--more-->Rosol yang juga Ahli Parlimen Hulu Terengganu berkata demikian ketika diminta mengulas konflik yang melanda BERSATU sehingga membawa kepada pengguguran keahlian Tun Dr Mahathir Mohamad. 

Selain Dr Mahathir yang juga Ahli Parlimen Langkawi, empat ahli lain yang digugurkan keahlian adalah Datuk Seri Mukhriz Mahathir (Jerlun); Syed Saddiq Syed Abdul Rahman (Muar); Dr Maszlee Malik (Simpang Renggam) dan Datuk Amiruddin Hamzah (Kubang Pasu). 

Rosol berkata, kesalahan mereka tidak boleh dimaafkan dan menasihatkan Dr Mahathir dan pemimpin yang terbabit tidak mementingkan diri sendiri. 

"Kalau kita lihat reaksi ahli dan kebanyakan orang di media sosial, ramai yang menentang mereka. Ini suatu yang malang terutama bagi seorang negarawan yang kita hormat dan banyak berjasa kepada negara yang mengambil tindakan yang saya rasa di luar kewarasan biasa," katanya ketika ditemui selepas melakukan tinjauan terhadap harga bekalan barang kawalan di Pasar Payang 2, di sini, hari ini. 

Konflik yang berlaku di dalam parti ketika ini dapat dielak sekiranya lima Ahli MPT yang digugurkan keahliannya itu kembali ke pangkal jalan. 

"Konflik yang berlaku ini amat menyedihkan dan saya secara peribadi merasakan ia tidak sewajarnya berlaku tetapi memandangkan ia sudah berlaku, maka tindakan yang dibuat terhadap lima pemimpin BERSATU itu adalah wajar kerana mereka secara jelas dan terang-terangan menyokong pembangkang.

"Apabila surat dikeluarkan dan mereka menyatakan bersama blok pembangkang, secara jelas mereka mengikuti kem pembangkang," katanya lapor Berita Harian




Sobat baru saja selesai membaca :

Sokong Pembangkang, Dosa Besar Rosol Wahid Kata?

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Sokong Pembangkang, Dosa Besar Rosol Wahid Kata? dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Sokong Pembangkang, Dosa Besar Rosol Wahid Kata? link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2020/06/sokong-pembangkang-dosa-besar-rosol.html

Subscribe to receive free email updates: