Najib Jadi Mangsa Scam?

Najib Jadi Mangsa Scam? - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Najib Jadi Mangsa Scam?, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Najib Jadi Mangsa Scam?
link : Najib Jadi Mangsa Scam?

Baca juga


Najib Jadi Mangsa Scam?



"Anak guam kami ialah mangsa 'scam' dalam beberapa siri salah perwakilan oleh Jho Low, Nik Faisal dan beberapa pegawai bank tidak jujur yang turut serta bersekongkol dengan pengurusan SRC International dakwa Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili bekas Perdana Menteri itu..

<!--more-->Ohhh.. kesian ya kat Najib tu.. jadi mangsa scam rupanya dia.. tapi.. biasanya yang jadi mangsa scammer ni selalunya akan murung sebab duit yang dia ada disapu oleh scammer..

Najib ni pulak.. dah terbalik.. bukannya orang sapu duit dari akaun dia.. tapi orang dah masukkan duit ke dalam akaun dia..

Lebih menarik.. Najib tak tahu ada orang dah masukkan duit dalam akaun dia..

Hmm.. tak tahu ada duit dalam akaun.. tapi tahu pulak ada duit dalam akaun tu untuk shopping..

Ha.. Ha.. Ha..

Laporan berkaitan..

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak ialah mangsa penipuan beberapa individu termasuk ahli perniagaan dalam buruan, Low Taek Jho atau lebih dikenali dengan nama Jho Low, bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SRC International Sdn Bhd, Nik Faisal Ariff Kamil dan beberapa pegawai bank yang tidak jujur. 

Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili bekas Perdana Menteri itu, berkata kes berprofil tinggi dihadapi anak guamnya menimbulkan persoalan utama bagaimana Najib tidak menyedari keadaan sejumlah besar wang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya.

Beliau berkata, kedudukan Najib yang memegang jawatan utama juga membuatkan amat sukar bagi pihak peguam bela menyediakan pembelaan dalam kes terbabit.

"Kebenarannya ialah apa yang benar dalam pembelaan kami kini menjadi sukar untuk mengemuka kes yang terbaik kerana ia menyatakan apa yang benar.

"Anak guam kami ialah mangsa 'scam' dalam beberapa siri salah perwakilan oleh Jho Low, Nik Faisal dan beberapa pegawai bank tidak jujur yang turut serta bersekongkol dengan pengurusan SRC International.

"Amat mudah bagi siapa pun, bahkan mungkin termasuk mahkamah, untuk diperkuatkan dengan kepercayaan bahawa keadaan di persekitaran Najib akan menafikannya pembelaan. Yang sebaliknya berlaku jika beliau seorang individu biasa," katanya.

Muhammad Shafee berkata, pihak pendakwaan mengemuka kesnya dalam konteks bahawa individu yang memegang kuasa tidak boleh tidak menyedari apa yang berlaku terhadap akaun peribadinya.

Beliau sehubungan itu, memohon mahkamah untuk 'membuka minda' yang lapang dalam menimbangkan bukti dan keterangan pihak pembelaan.

Katanya, pihaknya berdepan tugas sukar dalam mengemukakan pembelaan lebih-lebih lagi dalam keadaan persekitaran Najib yang dipenuhi dengan prejudis awam.

Muhammad Shafee turut membacakan penghakiman bekas Ketua Hakim Negara Tun Mohamed Suffian Mohamed Hashim yang berbunyi; "jika anda terima atau mempercayai penjelasan tertuduh, bebaskan beliau.

"Jika anda tidak menerima atau mempercayai penjelasan tertuduh tetapi tetap menimbulkan keraguan munasabah mengenai kesalahannya, mohon bebaskan beliau.

"Saya rasa ini adalah prinsip yang harus diingat dengan baik. Saya yakin Yang Arif mempunyai pertimbangan yang baik dalam hal ini.

Laporan penuh bacalah di SINI 


Sobat baru saja selesai membaca :

Najib Jadi Mangsa Scam?

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Najib Jadi Mangsa Scam? dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Najib Jadi Mangsa Scam? link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2020/06/najib-jadi-mangsa-scam.html

Subscribe to receive free email updates: