Najib Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi?.. Berita Palsu Tu..

Najib Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi?.. Berita Palsu Tu.. - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Najib Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi?.. Berita Palsu Tu.., dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Najib Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi?.. Berita Palsu Tu..
link : Najib Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi?.. Berita Palsu Tu..

Baca juga


Najib Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi?.. Berita Palsu Tu..



Pejabat Perdana Menteri (PMO) menafikan laporan beberapa blog sehingga tular di media sosial berhubung pelantikan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai penasihat ekonomi kerajaan. 

<!--more-->Perkara itu diberitahu dalam kenyataan pemakluman berita palsu yang dikeluarkan oleh Pasukan Respons Pantas Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM) semalam. 

PMO menegaskan bahawa pihaknya langsung tidak pernah mengeluarkan kenyataan mengenai pelantikan Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan bagi jawatan yang digembar-gemburkan. 

"Pejabat Perdana Menteri atau PMO menafikan kesahihan artikel bertajuk 'Najib sebagai penasihat ekonomi, bukan menteri kewangan atau Perdana Menteri' seperti yang tular di media sosial.

"PMO menjelaskan bahawa pihaknya tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan seperti dinyatakan dalam artikel itu," kata kenyataan itu.



Sebuah blog pada 22 Mei lalu menyiarkan artikel yang kelihatan seperti melobi Najib untuk jawatan itu.

Menurut artikel itu, ada pihak tertentu yang memohon dan mendesak kerajaan Perikatan Nasional (PN) supaya melantik Najib ke jawatan penasihat bagi merancakkan semula ekonomi negara yang dilanda wabak COVID-19.

Merujuk pentadbiran 22 bulan Pakatan Harapan (PH) yang pernah melantik tokoh veteran sebagai penasihat, artikel itu mencadangkan kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mencontohi konsep itu dengan menjadikan Najib sebagai penasihat ekonomi negara.

Memetik netizen yang tidak disebutkan nama, artikel itu juga menyatakan tidak ada keperluan menukar perdana menteri dan menteri kewangan kerana jawatan ini berada "di tangan yang betul" dan tidak sesuai untuk Najib.

Najib, yang berkhidmat sebagai perdana menteri dari 2009 hingga 2018 dan menteri kewangan dari 2008 hingga 2018, sedang berdepan dengan pelbagai tuduhan berkaitan dengan dakwaan penyelewengan dana 1MDB.

BN tumbang pada pilihan raya umum 2018 tetapi kembali menjadi sebahagian pihak yang membentuk kerajaan pada Mac lalu susulan BERSATU memutuskan keluar PH serta disertai beberapa Ahli Parlimen PKR lapor Berita Harian


Sobat baru saja selesai membaca :

Najib Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi?.. Berita Palsu Tu..

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Najib Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi?.. Berita Palsu Tu.. dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Najib Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi?.. Berita Palsu Tu.. link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2020/05/najib-dilantik-sebagai-penasihat.html

Subscribe to receive free email updates: