Koronavirus: Angka Korban Mencecah 426 Di Seluruh Dunia

Koronavirus: Angka Korban Mencecah 426 Di Seluruh Dunia - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Koronavirus: Angka Korban Mencecah 426 Di Seluruh Dunia, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Koronavirus: Angka Korban Mencecah 426 Di Seluruh Dunia
link : Koronavirus: Angka Korban Mencecah 426 Di Seluruh Dunia

Baca juga


Koronavirus: Angka Korban Mencecah 426 Di Seluruh Dunia


Sebanyak 64 kematian dicatatkan di China sejak semalam, menjadikan ia rekod kematian tertinggi dalam satu hari.

ANGKA kematian koronavirus di wilayah Hubei, China melonjak kepada 425 dengan lebih 20,000 kes positif dilaporkan pada Selasa.

Dalam perkembangan terbaharu, portal berita South China Morning Post (SCMP) menyatakan sebanyak 64 kematian dicatatkan di China sejak semalam, menjadikan ia rekod kematian tertinggi dalam satu hari.

Satu lagi kes kematian dicatat di Filipina menjadikan jumlah keseluruhan 426.

China juga dilapor telah mengeluarkan perintah kuarantin dan larangan perjalanan sehingga menyebabkan 56 juta warganya berdepan kesukaran ketika ingin membuat perjalanan, khususnya pada perayaan Tahun Baharu Cina.

Pihak berkuasa kesihatan di seluruh dunia turut mengambil langkah berjaga-jaga bagi mengelakkan virus terbabit merebak di negara mereka.

Sehingga kini, negara seperti Australia, Perancis, Amerika Syarikat, Singapura, Malaysia dan beberapa yang lain turut terkesan dengan penularan koronavirus.

Malah, langkah pencegahan yang ketat turut diambil beberapa buah negara seperti Amerika Syarikat, Vietnam dan Singapura, yang mengeluarkan larangan perjalanan kepada warganya ke China.

Akibat penularan virus tersebut, negara jiran China seperti Korea Utara, Rusia dan Mongolia menutup pintu sempadan mereka dan tidak membenarkan warga tembok besar itu memasuki negara mereka lapor AstroAwani



Sobat baru saja selesai membaca :

Koronavirus: Angka Korban Mencecah 426 Di Seluruh Dunia

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Koronavirus: Angka Korban Mencecah 426 Di Seluruh Dunia dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Koronavirus: Angka Korban Mencecah 426 Di Seluruh Dunia link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2020/02/koronavirus-angka-korban-mencecah-426.html

Subscribe to receive free email updates: