Guan Eng Pengerusikan Mesyuarat Tabung Haji?.. Ini Jawapan JPM

Guan Eng Pengerusikan Mesyuarat Tabung Haji?.. Ini Jawapan JPM - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Guan Eng Pengerusikan Mesyuarat Tabung Haji?.. Ini Jawapan JPM, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Guan Eng Pengerusikan Mesyuarat Tabung Haji?.. Ini Jawapan JPM
link : Guan Eng Pengerusikan Mesyuarat Tabung Haji?.. Ini Jawapan JPM

Baca juga


Guan Eng Pengerusikan Mesyuarat Tabung Haji?.. Ini Jawapan JPM


Pejabat Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) menafikan sekeras-kerasnya penularan gambar Menteri Kewangan, Lim Guan Eng mempengerusikan mesyuarat berkaitan Lembaga Tabung Haji (TH).

Dalam satu kenyataan, JPM berkata tuduhan yang dibuat itu sangat tidak berasas, tidak bertanggungjawab dan disengajakan bagi tujuan sempit serta menyebarkan kebencian kaum dan agama di negara ini.

“Sebagai makluman semua pihak, gambar yang tular itu merupakan salah satu sesi kunjung hormat yang dilakukan Menteri di JPM, Mujahid Yusof Rawa bersama timbalan ketua pengarah Dasar Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan pengarah Bahagian Maqasid Syariah Jakim.

“(Ini) bagi memberi penerangan tentang gagasan Rahmatan Lil ‘Alamin yang dibawa pentadbiran Islam pada hari ini,” menurut kenyataan itu.

Sebelum ini, tular gambar di media sosial yang menunjukkan Lim bersama Mujahid dalam satu mesyuarat.

Dalam gambar itu tertulis, “Siapa yang dominan dalam urusan agama kita sekarang ini?

“Viralkan hingga rakyat tahu kepincangan ini,” tulis kapsyen gambar itu.

JPM berkata kunjungan Mujahid itu diadakan di Kementerian Kewangan pada 18 Feb 2019.

Tambahnya, JPM menegaskan bahawa menurut Akta Tabung Haji 1995, menteri yang bertanggungjawab ke atas TH ialah menteri di JPM yang menguruskan hal ehwal agama Islam dan bukannya menteri kewangan.

JPM berkata satu laporan polis dibuat oleh Pegawai Tugas-tugas Khas 2, Ali Muda ekoran penularan gambar tersebut lapor FMT


Sobat baru saja selesai membaca :

Guan Eng Pengerusikan Mesyuarat Tabung Haji?.. Ini Jawapan JPM

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Guan Eng Pengerusikan Mesyuarat Tabung Haji?.. Ini Jawapan JPM dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Guan Eng Pengerusikan Mesyuarat Tabung Haji?.. Ini Jawapan JPM link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2020/02/guan-eng-pengerusikan-mesyuarat-tabung.html

Subscribe to receive free email updates: