Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara

Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara
link : Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara

Baca juga


Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara


Keluarga Muhammad Yusoff Rawther - yang mendakwa Presiden PKR Anwar Ibrahim melakukan 'salah laku seksual' terhadapnya - berkata pihaknya percaya Yusoff dimanipulasi untuk membuat dakwaan itu.

Datuk saudaranya Mohideen Abdul Kader berkata pihak keluarga juga tidak diberitahu tentang insiden itu yang didakwa berlaku pada 23 September.

Yusoff ialah cucu kepada aktivis dan bekas presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang SM Mohamed Idris. Mohideen ialah abang kepada Idris. "Insiden itu dikatakan berlaku pada 2 Oktober 2018, lebih setahun lalu. Tetapi tiada seorang anggota keluarga, termasuk datuknya yang amat rapat dengannya, diberitahu tentangnya.

"Yusoff tersisih daripada keluarga sejak kematian datuknya tahun ini (17 Mei lalu).

"Timbul setahun kemudian, dan dua hari sebelum kongres PKR, saya yakin Yusoff dimanipulasi ahli politik untuk kepentingan mereka," katanya dalam kenyataan semalam.

Beliau juga membangkitkan laporan polis Yusoff sebelum ini terhadap setiausaha politik Anwar, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak yang didakwa menyerangnya, tidak menyebut tentang dakwaan salah laku seksual itu.



Dalam "sidang akhbar" di lokasi yang tidak diketahui dan disiarkan di Facebook semalam, Yusoff yang merupakan bekas penyelidik Anwar membuat dakwaan itu melalui akuan bersumpahnya (SD) bertarikh 19 Novermber.

Malaysiakini bagaimanapun tidak dapat mengesahkan secara bebas kesahihan SD itu.

Malaysiakini juga tidak dapat menghubungi pesuruhjaya sumpah yang menyaksikan akuan bersumpah itu. Pejabatnya mendakwa pesuruhjaya sumpah tersebut kini berada di luar negara.

Menurut akuan bersumpah yang dikatakan itu, Yusoff yang menyifatkan Anwar sebagai rakan keluarga antara lain mendakwa menjadi mangsa cabul, perbuatan tidak senonoh dan cadangan lucah semasa kejadian yang didakwa dilakukan oleh Anwar pada 2 Oktober 2018 di pejabatnya di Petaling Jaya.

"Kononnya beliau kawan rapat keluarga, dihormati oleh datuk (saya, bagaimanapun) kejadian yang berlaku antara saya dan beliau bertentangan dengan apa pun yang diperjuangkannya.

"Ia sesuatu yang memalukan. Untuk seorang yang mengetahui kebenaran, ia tidak mudah," kata Yusoff.

Yusoff mendakwa kejadian tersebut berlaku pada hari keempat kempen PRK Port Dickson.

Sementara itu, Timbalan Ketua PKR Permatang Pauh Afif Bahardin menggesa mana-mana pihak menghentikan dakwaan yang disifatkannya sebagai "rekaan jahat"dan politik kotor.

Laporan penuh sila baca di SINI


Sobat baru saja selesai membaca :

Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/12/liwat-3-yusuff-dimanipulasi-kata-datuk.html

Subscribe to receive free email updates: