Tun Mahathir Kata Sukar Tentukan Tarikh Peralihan Kuasa Pulakdah?

Tun Mahathir Kata Sukar Tentukan Tarikh Peralihan Kuasa Pulakdah? - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Tun Mahathir Kata Sukar Tentukan Tarikh Peralihan Kuasa Pulakdah?, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Tun Mahathir Kata Sukar Tentukan Tarikh Peralihan Kuasa Pulakdah?
link : Tun Mahathir Kata Sukar Tentukan Tarikh Peralihan Kuasa Pulakdah?

Baca juga


Tun Mahathir Kata Sukar Tentukan Tarikh Peralihan Kuasa Pulakdah?


Sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohamad pernah menyatakan bahawa akan berundur selepas dua tahun memegang jawatan Perdana Menteri.

Kemudiannya.. Ketika sesi dialog anjuran Majlis Hubungan Luar di New York, minggu lalu, Dr Mahathir menegaskan beliau akan melepaskan jawatan Perdana Menteri sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Hari ini.. Tun kata.. sukar untuk menetapkan tarikh tetap bagi menentukan peralihan kuasa Perdana Menteri pulak... Hmmmm

Harian Metro melaporkan..

TUN Dr Mahathir Mohamad menegaskan sukar untuk menetapkan tarikh tetap bagi menentukan peralihan kuasa Perdana Menteri. 
Katanya, ia susah sekiranya tugas dan tanggungjawab dilaksanakan tidak sepenuhnya selesai. 
“Kita harus mengkaji situasi, jika tugas tidak dilaksanakan sepenuhnya atau tidak selesai, susahlah,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Dasar Keselamatan dan Ketenteraman Awam (DKKA) di Putrajaya, hari ini. 
Sabtu lalu, bekas Timbalan Presiden PKR Syed Husin Ali, mendesak peralihan kuasa pentadbiran negara dilakukan segera. 
Syed Husin mendakwa hasrat Dr Mahathir untuk berundur daripada jawatan Perdana Menteri sekurang-kurangnya tiga tahun lagi akan membunuh PH kerana Anwar tidak mempunyai masa mencukupi untuk berkempen dan mengatur sebarang rancangan. 
Ditanya mengenai desakan Syed Husin, Perdana Menteri berkata, perkara itu tidak pernah dibincangkan.

Laporan penuh silalah baca di SINI


Sobat baru saja selesai membaca :

Tun Mahathir Kata Sukar Tentukan Tarikh Peralihan Kuasa Pulakdah?

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Tun Mahathir Kata Sukar Tentukan Tarikh Peralihan Kuasa Pulakdah? dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Tun Mahathir Kata Sukar Tentukan Tarikh Peralihan Kuasa Pulakdah? link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/10/tun-mahathir-kata-sukar-tentukan-tarikh.html

Subscribe to receive free email updates: