GST: Laporan Media Tak Tepat Kata Tun M

GST: Laporan Media Tak Tepat Kata Tun M - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: GST: Laporan Media Tak Tepat Kata Tun M, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : GST: Laporan Media Tak Tepat Kata Tun M
link : GST: Laporan Media Tak Tepat Kata Tun M

Baca juga


GST: Laporan Media Tak Tepat Kata Tun M


Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan kerajaan bersedia menambah baik Cukai Jualan dan Cukai Perkhidmatan (SST) bukan bermakna akan mengembalikan sistem Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).

Beliau berkata, laporan media sebelum ini seolah-olah menggambarkan kerajaan akan melaksanakan semula GST adalah tidak tepat.

“Mengambil kira pendapat sesetengah rakyat (kembalikan GST) dan saya ditanya oleh media.

“Ya kita akan pertimbangkan. Tapi ia tidak bermakna kita akan setuju. Kita akan tambah baik SST.

“Tetapi media melaporkan seperti kita putuskan untuk mansuh SST untuk GST. Sudah tentu pembangkang gembira. Laporan media buat pembangkang gembira,” katanya pada program Temu Rapat Bersama Ahli Parlimen Pakatan Harapan dan Warisan Formula 2020: Selangkah ke hadapan bersama Pakatan-Warisan di The Saujana Hotel di sini malam tadi.

Dr Mahathir sebelum ini dilaporkan berkata, kerajaan sedia mempertimbangkan untuk melaksanakan semula GST jika itu kehendak rakyat.

Kerajaan juga dilaporkan bersedia mengkaji perkara itu namun sebarang pelaksanaan baharu dijamin tidak akan dimasukkan dalam Belanjawan 2020.

Lapor Sinar


Sobat baru saja selesai membaca :

GST: Laporan Media Tak Tepat Kata Tun M

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang GST: Laporan Media Tak Tepat Kata Tun M dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: GST: Laporan Media Tak Tepat Kata Tun M link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/10/gst-laporan-media-tak-tepat-kata-tun-m.html

Subscribe to receive free email updates: