Rusuhan Bersenjata: Ini Jawapan SetPol Anwar

Rusuhan Bersenjata: Ini Jawapan SetPol Anwar - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Rusuhan Bersenjata: Ini Jawapan SetPol Anwar, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Rusuhan Bersenjata: Ini Jawapan SetPol Anwar
link : Rusuhan Bersenjata: Ini Jawapan SetPol Anwar

Baca juga


Rusuhan Bersenjata: Ini Jawapan SetPol Anwar


Sebelum ini BERNAMA melaporkan Polis meminta Pengerusi PKR Perak Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak tampil membantu siasatan berhubung satu kes pergaduhan yang berlaku dekat sebuah kompleks sukan di Ampang, Sabtu lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, SAC Fadzil Ahmat berkata Farhash Wafa, 37, dipercayai merupakan seorang suspek yang terlibat dalam satu insiden mendatangkan kecederaan terhadap seorang individu lelaki tempatan.

“Dalam kejadian berlaku pada 31 Ogos pukul 9 malam itu, satu kejadian rusuhan bersenjata telah berlaku yang melibatkan seramai lebih 12 lelaki tempatan.

“Kejadian dipercayai bermula apabila suspek terserempak dengan mangsa dan menolak mukanya sehingga berlakunya satu kekecohan. Pihak pengurusan kompleks bagaimanapun meminta suspek dan mangsa supaya beredar,” katanya dalam satu kenyataan dikeluarkan di sini malam tadi.

Menurut Fadzil, mangsa telah pergi ke tempat letak motosikal di luar kompleks sukan berkenaan dan didatangi 10 lelaki yang menyerangnya.

“Mangsa telah diserang dengan topi keledar, pisau dan kerusi. Tiga rakan mangsa cuba meleraikan insiden itu namun gagal,” katanya.

Sehubungan itu, mangsa telah mengalami kecederaan koyak di bahagian tisu pinggang dan luka anggota badan, katanya.

Berikut adalah jawapan Farhash yang dilaporkan oleh Free Malaysia Today..

PETALING JAYA: Setiausaha politik kepada Anwar Ibrahim, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak yang dipanggil polis dalam siasatan kes rusuhan di kompleks sukan di Ampang tampil memberi penjelasan berhubung insiden yang berlaku pada 31 Ogos itu. 
“Saya ingin maklumkan yang pengadu cuba merogol dan mencabul kehormatan isteri saya 2 tahun lalu dan beliau juga pernah ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah atas cubaan tersebut,” katanya dalam satu kenyataan. 
Farhash juga berkata laporan polis yang dibuat adalah ke atas adiknya. 
“Namun saya sedia untuk memberi kerjasama sekiranya perlu,” katanya.

Laporan penuh sila baca di SINI


Sobat baru saja selesai membaca :

Rusuhan Bersenjata: Ini Jawapan SetPol Anwar

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Rusuhan Bersenjata: Ini Jawapan SetPol Anwar dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Rusuhan Bersenjata: Ini Jawapan SetPol Anwar link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/09/rusuhan-bersenjata-ini-jawapan-setpol.html

Subscribe to receive free email updates: