1MDB Didakwa Guna Kempen P'raya Barack Obama &B/Penyanyi Fugees.

1MDB Didakwa Guna Kempen P'raya Barack Obama &B/Penyanyi Fugees. - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: 1MDB Didakwa Guna Kempen P'raya Barack Obama &B/Penyanyi Fugees., dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Islami, Artikel Kabar, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : 1MDB Didakwa Guna Kempen P'raya Barack Obama &B/Penyanyi Fugees.
link : 1MDB Didakwa Guna Kempen P'raya Barack Obama &B/Penyanyi Fugees.

Baca juga


1MDB Didakwa Guna Kempen P'raya Barack Obama &B/Penyanyi Fugees.

 Jho Low dan bekas penyanyi Fugees didakwa biayai kempen Barack Obama

HALAMAN HIBURAN
KUALA LUMPUR - Ahli perniagaan kontroversi, Low Taek Jho atau Jho Low dikenakan pendakwaan tambahan oleh Jabatan kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) pagi tadi berhubung kes 1Malaysia Development (1MDB).

Memetik laporan Astro Awani, pendakwaan itu dibuat membabitkan isu menggunakan wang 1MDB untuk kempen pilihan raya bekas Presiden AS, Barack Obama pada 2012.

Jho Low dikatakan telah memindahkan kira-kira RM90 juta (AS$21.6 juta) kepada Pras Michel, bekas penyanyi kumpulan Fugees.


Menurut dakwaan yang difailkan di Washington semalam, Pras Michel kemudiannya dikatakan menggunakan wang RM90 juta itu dan mengagihkan kira-kira RM3.5 juta (AS$865,000) kepada 20 individu lain.

Pihak yang terbabit, kemudiannya ‘menderma’ wang yang diperoleh daripada Pras Michel kepada penganjur pemilihan Presiden AS ke-44 itu, tanpa memaklumkan kepada pihak berkuasa dari mana datangnya wang berkenaan.

Undang-undang AS menghalang wang yang berasal dari luar negara untuk digunakan sebagai wang kempen pilihan raya presiden.

Bagaimanapaun, nama Barack Obama tidak disebut dalam pertuduhan mahkamah semalam sebaliknya DOJ hanya menggunakan perkataan 'Calon A' di dalam dokumen rasmi itu.

Dalam perkembangan sama, DOJ turut mendakwa bahawa Pras Michel telah menggunakan sebanyak RM4.1 juta (AS$1 juta) dan diberikan kepada jawatankuasa pilihan raya bebas.


Tuduhan terhadap kedua-dua lelaki itu menunjukkan usaha yang agresif oleh 'pembiaya' Malaysia untuk mendapat pengaruh di AS.

Terdahulu, Jho Low, yang dikenal pasti oleh penyiasat Malaysia dan AS sebagai watak utama dalam skandal berbilion dolar 1MDB dipercayai melarikan diri daripada ditahan di Hong Kong ke pulau berdekatan dengan Macau. (AA)


Sobat baru saja selesai membaca :

1MDB Didakwa Guna Kempen P'raya Barack Obama &B/Penyanyi Fugees.

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang 1MDB Didakwa Guna Kempen P'raya Barack Obama &B/Penyanyi Fugees. dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: 1MDB Didakwa Guna Kempen P'raya Barack Obama &B/Penyanyi Fugees. link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/05/1mdb-didakwa-guna-kempen-praya-barack.html

Subscribe to receive free email updates: