Kritik Menteri Satu Budaya Baru - Anwar Ibrahim

Kritik Menteri Satu Budaya Baru - Anwar Ibrahim - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Kritik Menteri Satu Budaya Baru - Anwar Ibrahim, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Kritik Menteri Satu Budaya Baru - Anwar Ibrahim
link : Kritik Menteri Satu Budaya Baru - Anwar Ibrahim

Baca juga


Kritik Menteri Satu Budaya Baru - Anwar Ibrahim


SEREMBAN: Teguran terbuka terhadap kesilapan dan kelemahan menteri wajar dilihat sebagai usaha memperbaiki kelemahan, selain membuktikan kesediaan kerajaan berlapang dada menerima kritikan.

Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata pandangan disuarakan Naib Presiden parti itu, Rafizi Ramli, yang menegur kesilapan beberapa menteri dibuat bagi memperbaiki keadaan. 

Katanya, ia bagi memastikan kerajaan sentiasa peka dan dapat melaksanakan tugasan dengan lebih berkesan.

“Ini budaya baharu, boleh saling menegur dan memberi pandangan. Kita tidak boleh dibelenggu seperti pemikiran kerangka lama.

“Lagipun dia hanya tegur begitu saja dan saya sendiri pun ada buat beberapa teguran supaya (menteri) kerja lebih kuat, jadi apa isunya,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melakukan lawatan ramah mesra di Kampung FELDA Sendayan, Rantau, di sini, hari ini.

Hadir sama, calon PH bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau, Dr S Streram.

Semalam, Rafizi menerusi sesi forum, secara terbuka menegur dan menyatakan beberapa menteri tidak mempunyai strategi komunikasi berkesan sehingga gagal memberi penerangan berkaitan pelbagai isu berbangkit.

Bekas Ahli Parlimen Pandan itu berkata, kegagalan berkenaan dijadikan antara modal utama UMNO dan PAS untuk terus memainkan pelbagai isu, termasuk yang menyentuh aspek perkauman.

Anwar berkata, teguran dibuat Rafizi berniat baik dan ia dianggap perkara biasa dalam budaya Pakatan Harapan (PH).

“Saya pun semalam ada tegur Gobind (Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo) dan berkongsi pandangan saya berhubung internet.

“Beliau menerimanya dengan baik kerana tahu kita buat untuk kebaikan.

“Perkara ini normal, takkanlah nak tegur sikit pun tak boleh,” katanya lapor Berita Harian


Sobat baru saja selesai membaca :

Kritik Menteri Satu Budaya Baru - Anwar Ibrahim

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Kritik Menteri Satu Budaya Baru - Anwar Ibrahim dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Kritik Menteri Satu Budaya Baru - Anwar Ibrahim link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/04/kritik-menteri-satu-budaya-baru-anwar.html

Subscribe to receive free email updates: