Lelaki Ditahan Muat Naik Komen Hina Agong

Lelaki Ditahan Muat Naik Komen Hina Agong - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Lelaki Ditahan Muat Naik Komen Hina Agong, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Islami, Artikel Kabar, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Lelaki Ditahan Muat Naik Komen Hina Agong
link : Lelaki Ditahan Muat Naik Komen Hina Agong

Baca juga


Lelaki Ditahan Muat Naik Komen Hina Agong

hina agong
Permohonan reman ke atas suspek akan dilakukan esok. - Gambar hiasan

KUALA LUMPUR - Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah menahan seorang pemilik akaun Facebook bernama ‘Shahril Chain’ selepas lelaki itu memuat naik komen jelik terhadap Yang Di-Pertuan Agong dan institusi diraja di Sungai Petani, Kedah di sini hari ini.


Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun berkata, suspek yang berusia 36 tahun itu ditahan bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 kerana melakukan perbuatan yang mempunyai kecenderungan menghasut atau menyebut apa-apa perkataan menghasut.
“Suspek juga akan disiasat di bawah seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 kerana melakukan perbuatan yang mempunyai kecenderungan menghasut atau menyebut apa-apa perkataan menghasut.
“Selain itu, siasatan juga dijalankan di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 kerana penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Tambahnya, permohonan reman ke atas suspek akan dilakukan pada esok.
Dalam pada itu, beliau turut menegaskan agar masyarakat perlu berhemah dalam menggunakan medium laman sosial dan tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang memperlekehkan sistem raja berperlembagaan negara ini sehingga mencetuskan provokasi yang boleh menggugat keharmonian masyarakat dan ketenteraman awam. - K! ONLINE


Sobat baru saja selesai membaca :

Lelaki Ditahan Muat Naik Komen Hina Agong

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Lelaki Ditahan Muat Naik Komen Hina Agong dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Lelaki Ditahan Muat Naik Komen Hina Agong link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/03/lelaki-ditahan-muat-naik-komen-hina.html

Subscribe to receive free email updates: