Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018

Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018 - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Islami, Artikel Kabar, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018
link : Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018

Baca juga


Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018

Ulat tiket bola tak bermoral: Mufti
SUKAN

KUALA LUMPUR - Isu ulat tiket Piala AFF Suzuki 2018 menarik perhatian Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri.

Menurut beliau, isu ini pasti akan timbul setiap kali menjelang perlawanan semi final atau akhir.
Beliau berkongsi kembali kenyataan yang telah dibuat setahun lalu mengenai isu sama

"Kami melihat daripada sudut umum, budaya ulat tiket ini adalah tidak bermoral kerana telah menafikan hak pembayar cukai untuk menikmati kemudahan yang disediakan boleh pihak penganjur dengan harga yang standard dan peluang yang adil dan saksama.
Fenomena ini juga boleh merangsang jenayah penipuan tiket seperti pernah berlaku," katanya dalam kenyataan itu.

Pihaknya mencadangkan agar digubal undang-undang berkaitan ulat tiket supaya tidak lagi berlaku manipulasi dalam masyarakat di negara ini.

"Ini tidak mustahil kerana kita sudah ada undang-undang yang memberi kuasa kepada SPAD untuk memantau dan mengambil tindakan kepada ulat tiket bas ekspres dan pihak-pihak yang menyalahgunakan baucar buku 1 Malaysia.

"Kami juga menyeru kepada mangsa keadaan agar membuat laporan bagi memberikan punca kuasa bagi badan-badan terbabit untuk bertindak dan mengekang fenomena ini," katanya. (SH)



Sobat baru saja selesai membaca :

Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018 dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala AFF Suzuki 2018 link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2018/12/mufti-ulas-ulat-tiket-bola-piala-aff.html

Subscribe to receive free email updates: