Khalid Terima Teguran. Syabas Walaupun Seorang Menteri...

Khalid Terima Teguran. Syabas Walaupun Seorang Menteri... - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Khalid Terima Teguran. Syabas Walaupun Seorang Menteri..., dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Islami, Artikel Kabar, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Khalid Terima Teguran. Syabas Walaupun Seorang Menteri...
link : Khalid Terima Teguran. Syabas Walaupun Seorang Menteri...

Baca juga


Khalid Terima Teguran. Syabas Walaupun Seorang Menteri...


Khalid Samd mohon maaf, ampun sandar kelemahan PH pada Nabi ﷺ

'Saya tidak berniat langsung untuk menyandarkan kelemahan PH kepada peribadi Nabi ﷺ atau menuduh Nabi mungkir janji'

BANGI, 8 Rabiulakhir 1440H, Ahad – Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (PAN), Khalid Samad memohon maaf berhubung kenyataannya mengaitkan Rasulullah ﷺ dengan kegagalan Pakatan Harapan menunaikan janji manifesto pilihan raya lalu.

Khalid berkata, beliau tidak berniat langsung untuk menyandarkan kelemahan PH kepada peribadi Nabi Muhammad ﷺ, atau menuduh baginda mungkir janji.


Katanya, beliau menerima dengan hati terbuka dan menghargai segala teguran yang diberikan banyak pihak terhadap ucapan pengulungannya pada Konvensyen Nasional Amanah 2018 di Hotel Casuarina, Ipoh hari ini.


“Sebenarnya saya tidak berniat langsung untuk menyandarkan kelemahan PH kepada peribadi Nabi ﷺ atau menuduh Nabi mungkir janji. 


“Jika ada yang faham begitu, saya memohon maaf dan memohon ampun kepada Allah dan RasulNya,” katanya.


Khalid menjelaskan, ucapan beliau hanya ingin menyatakan bahawa manusia hanya mampu berusaha, namun bukan semua yang diusaha akan dapat terlaksana sepenuhnya.


Beliau berkata, dalam kes manifesto PH, kerajaan telah berusaha untuk menunaikan segala yang dijanjikan, namun kekangan kewangan menyebabkan ia terpaksa ditangguh sehingga ia kembali pulih.


Dalam kes Rasulullah menangguhkan menunaikan haji pada tahun itu, ia telah Baginda (SAW) lakukan pada tahun seterusnya seperti yang dipersetujui dalam perjanjian Hudaibiyah.

Terima kasih kepada Malaysiakini kerana telah mengubah tajuk beritanya dari tidak menunaikan janji kepada menangguhkan janji,” katanya.

Terdahulu, Khalid pada ucapan pengulungan Konvensyen Nasional Amanah 2018 dipetik sebagai berkata:

“Ada orang kata, kita tidak tunaikan janji. Nabi ﷺ pun dulu pernah bawa sahabat dari Madinah nak ke Makkah, (baginda) berjanji nak buat umrah, tetapi dihalang. Sampai di Hudaibiyah, tidak dapat. Itu nabi! Apalah janji manifesto yang dibuat oleh manusia biasa.”

Kenyataan beliau itu sekali gus mengundang kritikan dan teguran banyak pihak termasuk Majlis Ulama Isma dan Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Ahli MUIS, Dr Ahmad Sanusi Azmi dalam satu kenyataan hari ini menyifatkan analogi Khalid Samad mengenai janji Rasulullah dengan manifesto PH adalah tidak tepat.

BERITA BERKAITAN:



Sobat baru saja selesai membaca :

Khalid Terima Teguran. Syabas Walaupun Seorang Menteri...

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Khalid Terima Teguran. Syabas Walaupun Seorang Menteri... dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Khalid Terima Teguran. Syabas Walaupun Seorang Menteri... link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2018/12/khalid-terima-teguran-syabas-walaupun.html

Subscribe to receive free email updates: