Rafizi Letak Jawatan, Saifuddin Nasution Kembali Setiausaha Agung PKR

Rafizi Letak Jawatan, Saifuddin Nasution Kembali Setiausaha Agung PKR - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Rafizi Letak Jawatan, Saifuddin Nasution Kembali Setiausaha Agung PKR, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Rafizi Letak Jawatan, Saifuddin Nasution Kembali Setiausaha Agung PKR
link : Rafizi Letak Jawatan, Saifuddin Nasution Kembali Setiausaha Agung PKR

Baca juga


Rafizi Letak Jawatan, Saifuddin Nasution Kembali Setiausaha Agung PKR


Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli berkata beliau memutuskan untuk meletakkan jawatannya sebagai setiausaha agung PKR serta-merta bermula hari ini.

Jawatannya itu kini diisi semula Datuk Saifuddin Nasution Ismail yang sebelum ini pernah menjadi setiausaha agung parti itu pada 2010 sehingga 2014.

Peletakan jawatan Rafizi itu dibuat susulan dijatuhkan hukuman penjara 18 bulan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur selepas disabitkan bersalah atas 2 tuduhan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA), baru-baru ini.

“Jika saya terus memegang jawatan setiausaha agung, ketidaktentuan kelayakan saya di sisi undang-undang boleh memberi ruang kepada musuh politik kita menggunakannya untuk membantutkan persediaan parti.

“Saya tidak mahu faktor saya dijatuhkan hukuman mendatangkan risiko tambahan yang perlu ditangani parti,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Bagaimanapun, Rafizi berkata jawatannya sebagai naib presiden PKR masih kekal dan akan terus melaksanakan tanggungjawab yang diberi dengan sebaik mungkin.

“Saya kini kekal sebagai salah seorang naib presiden yang dipilih ahli parti dan akan terus melaksanakan tanggungjawab itu dengan sebaik mungkin.

“Mandat sebagai naib presiden diberikan ahli, maka saya akan terus menjawatnya sehinggalah proses undang-undang memuktamadkan kedudukan saya di sisi undang-undang kelak,” katanya.

Sementara itu, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam satu kenyataan lain, mengesahkan peletakan jawatan Rafizi dan memaklumkan mengenai pelantikan Saifuddin.

“Saya menerima surat peletakan jawatan YB Rafizi Ramli sebagai setiausaha agung yang disampaikan dengan tangan kepada saya hari ini.

“Perkara ini dibincangkan terlebih dulu mengambil kira kemungkinan beliau dijatuhkan hukuman atas pelbagai pertuduhan yang dibawa terhadapnya,” katanya.

Pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008, Saifuddin bertanding di Parlimen Machang, Kelantan dan menewaskan calon Barisan Nasional, Datuk Sazmi Miah.


Sobat baru saja selesai membaca :

Rafizi Letak Jawatan, Saifuddin Nasution Kembali Setiausaha Agung PKR

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Rafizi Letak Jawatan, Saifuddin Nasution Kembali Setiausaha Agung PKR dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Rafizi Letak Jawatan, Saifuddin Nasution Kembali Setiausaha Agung PKR link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2016/11/rafizi-letak-jawatan-saifuddin-nasution.html

Subscribe to receive free email updates: