Zahid Didakwa Dengan 7 Lagi Tuduhan Rasuah

Zahid Didakwa Dengan 7 Lagi Tuduhan Rasuah - Hai Apa kabar Sobat pembaca CEPOT POST?, Cepot harap kabar Sobat baik-baik saja dan tak kurang suatu apa ya.. hehehe.. di kesempatan yang baik ini kita akan mengupas post dengan judul: Zahid Didakwa Dengan 7 Lagi Tuduhan Rasuah, dan sepertinya post kali ini layak dimasukan dalam kategori Artikel Berita, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel Ragam, Nah biar gak kelamaan, yuk langsung kita simak saja.

Judul : Zahid Didakwa Dengan 7 Lagi Tuduhan Rasuah
link : Zahid Didakwa Dengan 7 Lagi Tuduhan Rasuah

Baca juga


Zahid Didakwa Dengan 7 Lagi Tuduhan Rasuah


Presiden UMNO yang juga Bekas timbalan perdana menteri Ahmad Zahid Hamidi berdepan 7 lagi dakwaan rasuah berjumlah S$4.24 juta di Mahkamah Sesyen, hari ini.

Tuduhan terbaru itu berkaitan dengan kontrak Kementerian Dalam Negeri kepada sebuah syarikat untuk mengendalikan sistem visa. Zahid, yang juga menteri dalam negeri, dituduh menerima S$4.24 juta daripada Ultra Kirana Sdn Bhd untuk melanjutkan kontraknya bagi mengurus pusat sehenti di China dan Sistem Visa Luar Negara (VLN).

Kes itu didakwa berlaku di kediaman rasmi timbalan perdana menteri di Seri Satria di Putrajaya antara 28 Mac 2017 dan 2 Mac 2018.

Zahid didakwa terhadap semua tuduhan tersebut selepas ia dibacakan di depan Hakim Azura Alwi. Jika didapati bersalah, beliau berdepan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda tidak kurang 5 kali jumlah suapan yang diterima.

Dengan tambahan 7 tuduhan terbaru ini menjadikan Zahid berdepan keseluruhan 54 tuduhan.

Beliau sebelum ini didakwa dengan 47 pertuduhan yang difailkan terhadapnya antara November tahun lalu dan Februari lalu, atas dakwaan pecah amanah melibatkan yayasan dikendalikan keluarganya, Yayasan Akal Budi, pengubahan wang haram serta menerima rasuah untuk pelbagai projek semasa bertugas di Kementerian Dalam Negeri lapor FMT


Sobat baru saja selesai membaca :

Zahid Didakwa Dengan 7 Lagi Tuduhan Rasuah

Cepot rasa sudah cukup pembahasan tentang Zahid Didakwa Dengan 7 Lagi Tuduhan Rasuah dikesempatan ini, moga saja dapat menambah informasi serta wawasan Sobat semuanya. Wookey, kita ketemu lagi di artikel berikutnya ya?.

Telah selesai dibaca: Zahid Didakwa Dengan 7 Lagi Tuduhan Rasuah link yang gunakan: http://cepotpost.blogspot.com/2019/06/zahid-didakwa-dengan-7-lagi-tuduhan.html

Subscribe to receive free email updates: